Powered by Blogger.

Οι «ωραίες» της μεγάλης οθόνης!

Διαχρονικά, από την εμφάνιση του κινηματογράφου, οι ηθοποιοί και δη εκείνοι της μεγάλης οθόνης, ήταν αυτοί που έθεταν το στάτους του «όμορφου», είτε μέσω των φυσικών προσόντων, είτε μέσω του προσωπικού στυλ και του ταλέντου τους, αλλά για κάποιες τα στάτους αυτά κρατούν μέχρι σήμερα. Ας γνωρίσουμε τις ωραίες του σινεμά.

Η υποκριτική τέχνη και η ομορφιά πάντοτε βάδιζαν χεράκι-χεράκι. Είναι τόσο συνυφασμένη η σχέση τους, που πολλές φορές η ομορφιά ήταν εκείνη που καθιέρωνε ταλέντα, ενώ άλλες το ταλέντο κάποιων κοριτσιών και κυρίως το ταμπεραμέντο τους τις ανέβαζε στο πάνθεο των ωραίων σταρ.

40’s & 50’s η Μοιραία  γυναίκα Ρίτα Χέυγουορθ
Η «Τζίλντα», όπως έλεγαν το ρόλο που την καθιέρωσε ανάμεσα στα αστέρια της ομορφιάς που θα λάμπουν όσο υπάρχουν οι γυναίκες, με τα κατακόκκινα κύματα μαλλιών που έπεφταν στους ώμους της, γεννήθηκε ως Margarita Carmen Cansino τον Οκτώβρη του 1918 στο Μπρούκλυν της Νέας Υόρκης, στη γη της ελπίδας για την εποχή εκείνη, την Αμερική.

Ήταν κόρη χορευτών και ο πατέρας της ήθελε να ακολουθήσει τα χνάρια του. Ευτυχώς όμως για όλους μας, και προς τέρψη της μητέρας της που το επιθυμούσε διακαώς, η μετέπειτα Ρίτα Χέυγουορθ πιάστηκε στη γοητεία της υποκριτικής τέχνης και στη συνέχεια γοήτευσε τους πάντες.  Την ανακάλυψαν ενώ χόρευε  στο πλευρό του πατέρα της και την έφεραν στον κόσμο του θεάματος οι άνθρωποι του Χόλυγουντ  περίπου το 1934. Ο θρίαμβός της όμως άργησε αρκετά να έρθει.

Στο απόγειο της καριέρας της και μετά από αρκετές ταινίες δίπλα στον Φρεντ Ασταίρ, όπου τα χορευτικά τους βήματα έβαζαν φωτιά μέσα από τη γιγαντιαία οθόνη του σινεμά, γύρισε την ταινία που έμελε να την καθιερώσει ως μία από τις 100 καλύτερες και ωραιότερες ηθοποιούς όλων των εποχών. Την «Τζίλντα», που γυρίστηκε  το 1946, σε σκηνοθεσία του Γκλεν Φόρντ, και που με την ιστορική σκηνή του striptease  του ενός γαντιού της την καθιέρωσε ως «μοιραία γυναίκα». Το περίεργο της υπόθεσης είναι πως ενώ η Τζίλντα έμεινε στην ιστορία για τα κόκκινα μαλλιά της και το ολόμαυρο σατέν φόρεμα, η ταινία ήταν ένα ασπρόμαυρο φιλμ νουάρ και τα μαλλιά της Χέυγουορθ έβαζαν «φωτιά» μόνο μέσα από τις αφίσες της ταινίας.
Στην προσωπική της ζωή, η Ρίτα Χέυγουορθ τίμησε την «ταμπέλα» της μοιραίας, αφού στα 68 χρόνια ζωής της έκανε 5  γάμους. Πρώτος της σύζυγος, ο πετρελαιοπαραγωγός Edward Charles Judson που είχε μεν τα διπλάσια της σχεδόν χρόνια, αλλά για χάρη της έγινε παραγωγός και έδωσε στην καριέρα της την πρώτη ώθηση. Δεύτερος, ο μεγάλος κινηματογραφιστής, σκηνοθέτης και ηθοποιός και φυσικά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσωπικότητα Όρσον Γουέλς, με τον οποίο απέκτησε μία κόρη, τη Ρεβέκα.

Ο επόμενος σύζυγος ήταν πρίγκιπας. Κυριολεκτικά, γιατί μεταφορικά τελικά χώρισαν, καθότι ήταν υπερβολικά σκληρός μαζί της. Με τον Πρίγκιπα Άλι Καν, απέκτησε μία ακόμη κόρη, την Πριγκίπισσα Γιασμίν, για την οποία και δόθηκε σκληρή μάχη, καθώς μετά το διαζύγιο ο πατέρας της επέμενε η μικρή Γιασμίν να γίνει μουσουλμάνα, σε αντίθεση με τη Χέυγουορθ που ήθελε η κόρη της να πάρει τη χριστιανική ανατροφή, που είχε η ίδια ως Καθολική. Στη συνέχεια είχε ένα σύντομο γάμο τριών ετών με τον Dick Haymes . Το τέλος του γάμου τους ήρθε μετά από ένα δημόσιο χαστούκι προς την Χέιγουορθ και μαζί του έφερε οικονομική ύφεση για τη σταρ του Χόλυγουντ.

Τελευταίος της γάμος ήταν με τον παραγωγό ταινιών  James Hill, τον οποίο και χώρισε το 1961, με την κατηγορία ότι της ασκούσε ψυχική βία. Από τότε και μέχρι το τέλος της ζωής της το 1987 δεν ξαναπαντρεύτηκε, καθώς μάλλον οι επιλογές της ως τότε θα χαρακτηρίζονταν το λιγότερο ατυχείς. Η Ρίτα Χέυγουορθ, αφού πάλεψε σχεδόν για μια ολόκληρη ζωή με τα προβλήματά της με το αλκοόλ,  πέθανε τελικά από τη νόσο του Αλτζχάιμερ το Μάιο του 1987. Η εικόνα της, όμως, ως Τζίλντα να τραγουδά και να βγάζει το γάντι της έμεινε αθάνατη.

50’s – 60’s Το κομψό κορίτσι Όντρει Χέπμπορν
Με καταγωγή από την Ολλανδιά και την Αγγλία, η Όντρει Χέπμπορν τελικά κατέκτησε το Χόλυγουντ με το ταλέντο της και όλο τον κόσμο με το στυλ της και τη φυσική της ομορφιά. Ξεκίνησε την ενασχόλησή της με την τέχνη, μέσα από το χορό και τις σπουδές κλασσικού μπαλέτου, με τις οποίες ασχολήθηκε από το 1939 σε ηλικία 10 ετών. Έζησε το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο στην Ολλανδία, ενώ αργότερα μετά τη λήξη του πολέμου είχε αναφέρει ότι συγκλονίστηκε με το βιβλίο «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ», αφού ζούσαν στην ίδια χώρα και είχαν ακριβώς την ίδια ηλικία τον καιρό του πολέμου.
Η καριέρα της ως ηθοποιού ξεκίνησε  με την εκπαιδευτική ταινία: «Dutch in Seven Lessons» (Ολλανδικά σε επτά μαθήματα). Ο πρώτος της ρόλος στον κινηματογράφο ήταν στη βρετανική ταινία «One Wild Oat», όπου και υποδύθηκε μια ρεσεψιονίστ.
Ωστόσο, η πρώτη αξιοπρόσεκτη ταινία της έμελε να είναι και αυτή που θα της χάριζε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Ήταν μαζί με τον Γκρέγκορι Πεκ στην ταινία «Διακοπές στη Ρώμη» (Roman Holiday). Οι παραγωγοί αρχικά ήθελαν την Ελίζαμπεθ Τέιλορ για το ρόλο, αλλά ο σκηνοθέτης Γουίλιαμ Γουάιλερ εντυπωσιάστηκε τόσο με το δοκιμαστικό της και την επέλεξε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι ταινίες που ακολούθησαν μετά το Όσκαρ απλά ανέβαζαν την Όντρει ακόμα πιο ψηλά. «Γλυκιά Σαμπρίνα», «Breakfast at Tiffany’s» ή το «Ωραία μου κυρία» είναι μόνο λίγοι από τους τίτλους, μετά τους οποίους το όνομα της Όντρει εμφανιζόταν προμηνύοντας εισπρακτικές και καλλιτεχνικές επιτυχίες. Μέσα από το χώρο του σινεμά η Χέπμπορν καθιερώθηκε και σαν fashion icon, αφού επέβαλε στοιχεία του προσωπικού της γούστου και στυλ στον ενδυματολογικό κώδικα των ηρωίδων των ταινιών της.
Η προσωπική της ζωή σημαδεύτηκε από δυσκολίες στην απόφασή της να γευτεί την μητρότητα, αφού με τον πρώτο σύζυγό της Μελ Φέρρερ είχανε δύο αποβολές, προτού γεννήσει το γιο της, Σων, γεγονός που της είχε στοιχίσει αρκετά, ενώ την οδήγησε στο να αποσυρθεί από τις ταινίες για ένα χρόνο. Ο δεύτερος γάμος της με τον Ιταλό ψυχίατρο Αντρέα Ντόντι, της χάρισε έναν ακόμα γιο, τον Λούκα, αλλά και αρκετό πόνο, αφού ο Ντόντι συνήθιζε, μετά τα πρώτα χρόνια του γάμου τους, να την απατά με μικρότερες γυναίκες. Από το 1989, μετά και το δεύτερο διαζύγιό της, η Χέπμπορν ζούσε με τον Ολλανδό ηθοποιό Μερλ Όμπερον. Δεν παντρεύτηκαν ποτέ, αλλά εκείνη είχε παραδεχτεί σε συνέντευξή της πως κοντά του ζούσε τα καλύτερα χρόνια της ζωής της. Έμειναν μαζί μέχρι που πέθανε το 1992 από μία σπάνια μορφή καρκίνου που είχε χτυπήσει το λεπτό της έντερο.

Η Χέπμπορν εκτός από την ιδιαίτερη ομορφιά της και το μεγάλο ταλέντο της κέρδισε τις καρδιές όλων και χάρη στο φιλανθρωπικό της έργο, αφού πραγματικά είχε αφιερώσει άπειρο χρόνο της σε δραστηριότητες της UNICEF.

70’s Το πιο όμορφο «Ασχημόπαπο», η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ

Είναι αλήθεια πως δε θα την δούμε εύκολα σε λίστα ωραίων γυναικών, αλλά η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ είναι εκείνη που απέδειξε ότι δε χρειάζεται να είσαι τέλεια για να είσαι όμορφη, να νιώθεις σέξι και να είσαι πραγματικά ποθητή. Η γυναίκα φαινόμενο της μουσικής και του κινηματογράφου έχει βραβευθεί με άπειρα Γκράμμι, αλλά και με δύο Όσκαρ για τις υποκριτικές της ικανότητες. Η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ γεννήθηκε το 1942 και έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, όντας ήδη καταξιωμένη στη μουσική, το 1968 στο μιούζικαλ «Ένα Αστείο Κορίτσι» (Funny Girl), σε σκηνοθεσία Γουίλιαμ Γουάιλερ. Η ταινία τής χάρισε Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, το οποίο μοιράστηκε με την Κάθριν Χέπμπορν, επίσης νικήτρια εκείνη τη χρονιά. Έπειτα, ακολούθησε μια σειρά από επιτυχημένες ταινίες όπως: Άλο, Ντόλι! Μια Τρελή Τρελή Καταδίωξη, Τα καλύτερά μας χρόνια (για το οποίο έλαβε την δεύτερή της υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου) και Ένα Αστέρι Γεννιέται.  Πιο πρόσφατος αξιοσημείωτος κινηματογραφικός της ρόλος είναι εκείνος της Ροζ Φόκερ στην κωμωδία Πεθερικά της Συμφοράς.

Η Μπάρμπαρα είναι μία γυναίκα αν μη τι άλλο δυναμική. Αυτό αποδεικνύει και η μίνι επαναστατική πράξη της, όταν της συνέστησαν να αλλάξει το επίθετό της για την καριέρα της, εκείνη αποφάσισε να κόψει ένα «α» από το Μπάρμπαρα και να αλλάξει λοιπόν το όνομά της σε Μπάρμπρα Στρείζαντ, κρατώντας άθικτο το επώνυμό της.
Έχει κάνει δύο γάμους. Ο πρώτος της σύζυγος είναι ο ηθοποιός Έλιοτ Γκούλντ, με τον οποίο και απέκτησε ένα γιο, τον Τζέισον, με τον οποίο έπαιξε μάλιστα στην ταινία της «Ο Πρίγκιπας της Παλίρροιας». Με το δεύτερο σύζυγό της, με τον οποίο είναι παντρεμένη μέχρι σήμερα, τον Τζέημς Μπρόλιν, δεν έχει αποκτήσει παιδιά, ωστόσο εκείνος έχει ήδη τρία παιδιά από προηγούμενους γάμους.

90’s Το απόλυτο θηλυκό, Μόνικα Μπελούτσι
Η Μόνικα Μπελούτσι είναι η γυναίκα που δε χρειάζεται συστάσεις. Κι αυτό γιατί είναι Η γυναίκα. Γεννήθηκε το 1964, ενώ το κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε μέσα από μια ήδη επιτυχημένη καριέρα ως μοντέλο στις αρχές του 1990, με τις ταινίες La Riffa και στο Δράκουλα του Φράνσις Φόρντ Κόπολα.  Ωστόσο, οι ταινίες που την απογείωσαν ήταν η Μαλένα, όπου έπαιζε το ρόλο της πανέμορφης Μαλένα, μιας γυναίκας που οι κάτοικοι κρίνουν ως ελευθέρων ηθών, σε ένα μικρό χωριό της Ιταλίας και που βασανίζει μικρούς και μεγάλους απλά και μόνο με την παρουσία της που αποπνέει ερωτισμό, αλλά και το «Μη αναστρέψιμος» του Γκασπάρ Νοέ, που έμεινε γνωστή για τη σκληρότητα της σκηνής του βιασμού της.
Η Μόνικα Μπελούτσι εκτός των εμφραγμάτων που προκαλεί με κάθε προκλητική της φωτογράφιση, αλλά και κάθε της πέρασμα από τη μεγάλη οθόνη, προκάλεσε και κατάθλιψη σε χιλιάδες άνδρες, όταν παντρεύτηκε το Γάλλο ηθοποιό Βενσάν Κασέλ, με τον οποίο μάλιστα έχει αποκτήσει δύο κόρες. Τη Ντεβά το 2004 και τη Λεονί το 2010.




Της Λίας Παπαϊωάννου

0 comments