Powered by Blogger.

ΡΟΤΑΝΙΑ ΑΘΗΝΗ: "Η σημαντικότερη δεξιότητα είναι να είσαι ευέλικτη."

...«Ζήσε την κάθε στιγμή όπως της αξίζει»... Αυτό μου δίνει δύναμη... με αυτή τη σκέψη θα προχωράμε μπροστά.

Κι ας έχουμε υπόψη μας τα υψηλά στελέχη εταιρειών ως στυγνούς επαγγελματίες, εντούτοις η Ροτάνια Αθηνή, general manager στην εταιρεία Κρόνος, παρά του νεαρού της ηλικίας της, κάθε άλλο παρά ψυχρή ήταν στη συνάντησή μας.

Ε:Ποιες σπουδές έχεις στο ενεργητικό σου;
Α:Έχω σπουδάσει νηπιαγωγός στο INTERCOLLEGE Λευκωσίας, αλλά με κέρδισε η οικογενειακή μας επιχείρηση, το Πρακτορείο Τύπου Κρόνος. Παράλληλα με τις σπουδές μου έκανα γύρω στα 15 σεμινάρια εγκεκριμένα από πανεπιστήμιο της Αγγλίας που αφορούσαν τον τομέα μου.


Ε:Τι ήταν αυτό που σε ενέπνευσε να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο τομέα σπουδών;
Α:Μου άρεσαν πάρα πολύ τα παιδάκια και φανταζόμουν μαγική την επαφή μαζί τους, αλλά επειδή ο κόσμος του τύπου είναι συναρπαστικός… αποφάσισα να ασχοληθώ μαζί του!

Ε:Πόσο σε βοήθησαν οι τομείς αυτοί στην επαγγελματική αποκατάσταση και ανέλιξή σου;
Α:Μπορώ να πω ότι παρόλο που είναι δύο διαφορετικοί τομείς, ειδικά ό,τι αφορά θέματα ψυχολογίας και διοίκησης μού φάνηκαν πάρα πολύ χρήσιμα στην ηγεσία του τμήματός μου.

Ε:Πόσα χρόνια βρίσκεσαι στη θέση αυτή και ποιες είναι οι αρμοδιότητές σου;
Α:Βρίσκομαι στην εταιρεία από το 2002, αλλά στη συγκεκριμένη θέση είμαι από το 2006. Είμαι διευθύντρια επικοινωνίας και κυκλοφοριών. Βασική αρμοδιότητά μου είναι ουσιαστικά το πότε, σε ποια περίπτερα και πώς θα γίνει η διανομή των προγραμματισμένων εντύπων κυκλοφορίας. Κάθε μέρα είναι διαφορετική, γιατί υπάρχει τρομερή γκάμα από περιοδικά και εφημερίδες, με αποτέλεσμα καθημερινά να έχουμε διάφορα και διαφορετικά έντυπα προς κυκλοφορία. Τα τμήματα που είναι υπό την ευθύνη μου είναι το τμήμα μηχανογράφησης, το τμήμα εκδοτών και το τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών. Τα δύο τελευταία έχουν την υπεύθυνή τους και εγώ είμαι αρμόδια στο να συντονίζω τις υπεύθυνες των τμημάτων και τους υφιστάμενούς τους. Όσον αφορά στο τμήμα μηχανογράφησης, η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική μου. Το τμήμα αυτό, που αποτελείται από 4 άτομα, πρέπει να διεκπεραιώσει ανά περίπτερο όλες τις προγραμματισμένες διανομές.

Ε:Ένιωσες ποτέ να σε αντιμετωπίζουν σεξιστικά στη μέχρι τώρα πορεία σου; Είσαι μια γυναίκα που κατέχει μια αξιόλογη θέση.
Α:Δεν μπορώ να πω ότι ένιωσα κάτι τέτοιο. Εξάλλου δεν είμαι η μοναδική γυναίκα που διευθύνει κάποιο τμήμα. Το μόνο που ένιωσα, στην αρχή, ήταν αμηχανία και φόβος για τυχόν λάθη, μέχρι να μάθω τη δουλειά.

Ε:Την περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, πώς καλείσαι να ανταπεξέλθεις στην εταιρεία που δουλεύεις;
Α:Είναι πολύ δύσκολη η περίοδος αυτή και, όπως όλοι γνωρίζετε, έχουν πέσει οι πωλήσεις τόσο των περιοδικών όσο και των εφημερίδων. Εμείς ως ομάδα προσπαθούμε να κρατήσουμε τους πελάτες μας και όσο μπορούμε βοηθούμε, για να μην υπάρξουν και άλλα προβλήματα στο μέλλον. Στόχος μας είναι να σταθεροποιηθούν οι πωλήσεις.

Ε:Πώς βλέπεις την εξέλιξη των επιχειρήσεων στην Κύπρο στο πλαίσιο αυτό της κρίσης;
Α:Δεν υπάρχει σχεδόν καμιά εξέλιξη. Ο κόσμος έχει μαζευτεί και βάζει πλέον προτεραιότητες. Δεν είναι πρώτη ανάγκη το περιοδικό ή η εφημερίδα. Όσον αφορά στις υπόλοιπες εταιρείες, σίγουρα δεν μπορώ να ξέρω, αλλά απ’ όσα μαθαίνω υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και προσπαθούν να επιβιώσουν.

Ε:Θεωρείς ότι η καριέρα για τη γυναίκα στη σημερινή εποχή είναι επίτευγμα ή κάτι το σύνηθες;
Α:Η γυναίκα είναι ένα ον που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι μπορεί να υπάρξει, να επιβιώσει και να πετύχει από μόνο του. Στις μέρες μας δεν είναι επίτευγμα μια γυναίκα να έχει μια επιτυχημένη καριέρα, αλλά σύνηθες φαινόμενο, αφού παντού συναντούμε γυναίκες σε πολύ καλές διευθυντικές θέσεις. 

Ε:Ποιες πιστεύεις ότι είναι οι δεξιότητες που πρέπει να έχει μια γυναίκα, για να ανελιχθεί σε μια εταιρεία;
Α:Η σημαντικότερη δεξιότητα είναι να είσαι ευέλικτη. Να μπορείς δηλαδή ανά πάσα στιγμή να αντιμετωπίσεις οτιδήποτε σου συμβαίνει και πάνω απ’ όλα να μπορείς να το λύσεις. Επίσης, θα πρέπει μια γυναίκα να είναι έτοιμη να στηρίξει τους υφιστάμενούς της και να τους βοηθήσει σε ό,τι χρειάζονται, να είναι ψύχραιμη. Το  σημαντικότερο βέβαια είναι να αγάπα αυτό που κάνει, βάζοντας στόχους που μπορεί να τους εκπληρώσει.

Ε:Προσωπική ζωή και καριέρα μπορούν να συνυπάρξουν;
Α:Στην προσωπική μου ζωή είμαι στην καλύτερή μου φάση, γιατί παντρεύτηκα πρόσφατα. Και βέβαια συνυπάρχει με την επαγγελματική μου καριέρα, αφού και στα δύο περνώ εξίσου υπέροχα και δημιουργικά.

Ε:Έχεις κάποιο motto ζωής που σου δίνει δύναμη και σε κάνει να προχωράς;
Α: «Ζήσε την κάθε στιγμή όπως της αξίζει». Αυτό μου δίνει δύναμη. Πρέπει, κατά την άποψή μου, να ζούμε το τώρα και να σκεφτόμαστε θετικά. Έτσι, με αυτή τη σκέψη θα προχωράμε μπροστά.


Ε:Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια ως general manager στην εταιρεία Κρόνος, αλλά και προσωπικά, ως Ροτάνια;
Α:Είναι κάπως περίεργο να σκέφτομαι τι θα γίνει στο μέλλον. Το τι θέλουμε να γίνει απέχει πολύ από το τι πρέπει να γίνει, για να επιβιώσουμε. Στα άμεσα σχέδια της ομάδας μου, αλλά και στα δικά μου είναι, όπως είπα και πιο πάνω, να σταθεροποιηθούν οι πωλήσεις και να γίνονται σωστά οι διανομές όλων των εντύπων. Έτσι θα μπορέσουμε να είμαστε ευχαριστημένοι και εμείς με την απόδοσή μας ως εταιρεία.

Συνέντευξη: Ευαγγελία Δημητρίου

0 comments